Nová funkcionalita v HR Portálu
HR Portál je šikovným pomocníkem každému zaměstnanci i zaměstnavateli a za těch pár let se stal velmi oblíbeným produktem u našich zákazníků.
Neustále se snažíme posouvat kupředu, vymýšlet, přidávat a vyvíjet nové funkcionality, tak aby HR Portál pokryl všechny vaše potřeby/byl pro vás ideálním nástrojem.
Jak jsme Vás již informovali, od ledna 2025 dochází k elektronizaci žádostí o nemocenské dávky. Máme pro Vás řešení, které celý proces maximálně zjednoduší!
Co novou funkcionalitou získáte?
✔ Snadné podání žádosti – zaměstnanec vyplní formulář přímo v HR Portálu.
✔ Automatizace bez chyb – žádné ruční přepisování, žádné omyly.
✔ Úspora času a plná kompatibilita s novou legislativou MPSV.
Žádost o dávku přes Portál
Digitalizace dávek nemocenského pojištění bude nyní na jedno kliknutí!
Nyní má uživatel 3 způsoby, jak o dávku zažádat:
- Papírová žádost – zaměstnanec přinese papír a MÚ to tam překlepe – zdlouhavé a náchylné k chybám.
- E-mailový proces – MÚ pošle zaměstnanci prázdný formulář, ten ho vyplní, pošle do zpět MÚ, ta ho načte, zkontroluje atd. – zbytečné prodlevy.
- Portálové řešení – zaměstnanec zadá žádost v Portále, systém automaticky ověří údaje a žádost se rovnou přenese do mzdového systému – rychlé, efektivní a bez chyb!
Tato nová vychytávka plně propojuje Žádost o dávky s HR Portálem.
Výhody:
- Výrazné zjednodušení administrativy
- Zrychlení a zautomatizování celého procesu zadávání dávek
- Eliminace chyb – HR Portál kontroluje v celém procesu mnoho údajů a nestane se tak, že by žádost prošla s chybou
- Dávka se bez zásahu MÚ objeví v Přehledu dávek
- Komfort pro zaměstnance – ten má přehled, co kdy zadal (v archivu zadaných dávek)
- Komfort pro MÚ – ta pouze kontroluje a nemusí posílat formulář tam a zpět
- Evidence dávek z jednoho místa
Použitím této funkcionality si zajistíte úsporu času a případných zmatků, které mohou nastat, pokud budete komunikovat se zaměstnancem přímo z Nuggetu. I zde je celkem komfortní možnost dávku zadat, nicméně posíláním formulářů mezi zaměstnancem a MÚ mohou nastat problémy se správným načtením dat při použití různých prohlížečů. Přes HR Portál dojde k přímému importu vyplněné Žádosti o dávku. Zaměstnanec má dále možnost ve volbě Dokumenty kontrolovat, o které dávky, kdy žádal.
V Nugget SW víme, že automatizace je klíčem k úspoře času a eliminaci chyb!
Jak to fakticky funguje?
Zaměstnanec zadá žádost o dávku v HR Portále, to se propíše do Nuggetu a mezitím se to v HR Portále uloží. Systém zkontroluje správnost údajů a bez faktických chyb odešle. Některé údaje, jako osobní číslo, jsou už dokonce předvyplněné.
1. Zaměstnanec má v HR Portále ve složce Osobní údaje novou volbu „Žádost o dávku“. Zde vyplněním dat zahájí stejný proces jako byl popsán u klasického zadání přímo v programu Nugget SW. Vyplněný formulář se mzdové účetní propíše přímo do programu Nugget SW a další postup je stejný.
2. Ve formuláři zaměstnanec zadá:
- Výběr dávky
- Zadá správný identifikátor
- Datum od-do
- Údaje o dítěti/ošetřované osobě
Tip: OSČ je ve formuláři již předvyplněno.
3. Podání žádosti v HR Portálu je prověřeno několika formálními kontrolami, přesto je na mzdové účetní, aby dávku ještě zkontrolovala. Dávka se zařadí mezi již zadané (ať již jiné dávky z Portálu nebo zadané přímo v Nuggetu) a má příznak zadání na Portále sloupeček Z, písmeno H.
Poznámka: V případě, že máte dva nebo více pracovních poměrů, je nutné mzdovou účetní požádat o kontrolu, aby vám byla dávka přiřazena pouze k jednomu poměru – vámi zvolenému.
4. Žádost se přenese do seznamu dávek v Nuggetu, kde je možnost dalších úprav ze strany MÚ.
5. Zaměstnanec najde své zadané dávky v Archivu dokumentů, kde jsou uloženy i pro případné doložení průkaznosti. Pokud zaměstnanec dávku zadal špatně, je třeba ji zrušit a zadat znovu.