Novinka – Žádost o dávku přes HR Portál

Nová funkcionalita v HR Portálu

HR Portál je šikovným pomocníkem každému zaměstnanci i zaměstnavateli a za těch pár let se stal velmi oblíbeným produktem u našich zákazníků.

Neustále se snažíme posouvat kupředu, vymýšlet, přidávat a vyvíjet nové funkcionality, tak aby HR Portál pokryl všechny vaše potřeby/byl pro vás ideálním nástrojem.

Jak jsme Vás již informovali, od ledna 2025 dochází k elektronizaci žádostí o nemocenské dávky. Máme pro Vás řešení, které celý proces maximálně zjednoduší!

Co novou funkcionalitou získáte?

✔ Snadné podání žádosti – zaměstnanec vyplní formulář přímo v HR Portálu.
✔ Automatizace bez chyb – žádné ruční přepisování, žádné omyly.
✔ Úspora času a plná kompatibilita s novou legislativou MPSV.

Žádost o dávku přes Portál

Digitalizace dávek nemocenského pojištění bude nyní na jedno kliknutí!

Nyní má uživatel 3 způsoby, jak o dávku zažádat:

  • Papírová žádost – zaměstnanec přinese papír a MÚ to tam překlepe – zdlouhavé a náchylné k chybám.
  • E-mailový proces – MÚ pošle zaměstnanci prázdný formulář, ten ho vyplní, pošle do zpět MÚ, ta ho načte, zkontroluje atd. – zbytečné prodlevy.
  • Portálové řešení – zaměstnanec zadá žádost v Portále, systém automaticky ověří údaje a žádost se rovnou přenese do mzdového systému – rychlé, efektivní a bez chyb!

Tato nová vychytávka plně propojuje Žádost o dávky s HR Portálem.

Výhody: 
  • Výrazné zjednodušení administrativy
  • Zrychlení a zautomatizování celého procesu zadávání dávek
  • Eliminace chyb – HR Portál kontroluje v celém procesu mnoho údajů a nestane se tak, že by žádost prošla s chybou
  • Dávka se bez zásahu MÚ objeví v Přehledu dávek 
  • Komfort pro zaměstnance – ten má přehled, co kdy zadal (v archivu zadaných dávek)
  • Komfort pro MÚ – ta pouze kontroluje a nemusí posílat formulář tam a zpět
  • Evidence dávek z jednoho místa

Použitím této funkcionality si zajistíte úsporu času a případných zmatků, které mohou nastat, pokud budete komunikovat se zaměstnancem přímo z Nuggetu. I zde je celkem komfortní možnost dávku zadat, nicméně posíláním formulářů mezi zaměstnancem a MÚ mohou nastat problémy se správným načtením dat při použití různých prohlížečů. Přes HR Portál dojde k přímému importu vyplněné Žádosti o dávku. Zaměstnanec má dále možnost ve volbě Dokumenty kontrolovat, o které dávky, kdy žádal.

V Nugget SW víme, že automatizace je klíčem k úspoře času a eliminaci chyb! 

Jak to fakticky funguje?

Zaměstnanec zadá žádost o dávku v HR Portále, to se propíše do Nuggetu a mezitím se to v HR Portále uloží. Systém zkontroluje správnost údajů a bez faktických chyb odešle. Některé údaje, jako osobní číslo, jsou už dokonce předvyplněné.

1. Zaměstnanec má v HR Portále ve složce Osobní údaje novou volbu „Žádost o dávku“. Zde vyplněním dat zahájí stejný proces jako byl popsán u klasického zadání přímo v programu Nugget SW. Vyplněný formulář se mzdové účetní propíše přímo do programu Nugget SW a další postup je stejný.

2. Ve formuláři zaměstnanec zadá:

  • Výběr dávky
  • Zadá správný identifikátor
  • Datum od-do
  • Údaje o dítěti/ošetřované osobě

Tip: OSČ je ve formuláři již předvyplněno.

3. Podání žádosti v HR Portálu je prověřeno několika formálními kontrolami, přesto je na mzdové účetní, aby dávku ještě zkontrolovala. Dávka se zařadí mezi již zadané (ať již jiné dávky z Portálu nebo zadané přímo v Nuggetu) a má příznak zadání na Portále sloupeček Z, písmeno H.

Poznámka: V případě, že máte dva nebo více pracovních poměrů, je nutné mzdovou účetní požádat o kontrolu, aby vám byla dávka přiřazena pouze k jednomu poměru – vámi zvolenému.

4. Žádost se přenese do seznamu dávek v Nuggetu, kde je možnost dalších úprav ze strany MÚ.

5. Zaměstnanec najde své zadané dávky v Archivu dokumentů, kde jsou uloženy i pro případné doložení průkaznosti. Pokud zaměstnanec dávku zadal špatně, je třeba ji zrušit a zadat znovu.

Přihlaste se k odběru našeho Newsletteru.

Přihlaste se a získávejte informace o mzdových a personálních novinkách včas.