Ministerstvo práce a sociálních věcí připravuje další krok v digitalizaci svého úřadu
V rámci zlepšování služeb a modernizace úřadu přistoupilo MPSV k dalšímu kroku plné digitalizace, a to v oblasti zaměstnávání cizinců.
V případě zaměstnávání cizinců vzniká zaměstnavatelům povinnost tuto skutečnost hlásit Úřadu práce ČR.
Od 1. července bude zasílání těchto informací možné výhradně jedním z těchto tří digitálních kanálů:
- Vyplněním formuláře na webu
- Zasláním XML souboru do datové schránky Úřadu práce ČR
- Přímou integrací Vašeho informačního systému s rozhraním MPSV
INFORMAČNÍ KARTA = Informace o nástupu občana EU/EHP a Švýcarska nebo jeho rodinného příslušníka, nebo cizince, který nepotřebuje pracovní oprávnění do zaměstnání.
SDĚLENÍ - NÁSTUP = sdělení o nástupu cizince, držitele pracovního oprávnění, do zaměstnání, k vyslání, k vnitropodnikovému převedení.
SDĚLENÍ – UKONČENÍ = sdělení o ukončení zaměstnání, vyslání, vnitropodnikového převedení cizince, držitele pracovního oprávnění.
Více informací naleznete zde: https://www.mpsv.cz/web/cz/digitalizace-informacnich-karet